Avui iniciem una sèrie de tres capítols sobre el dia a dia dels nostres barrufets. Comencem amb P3. Esperem que amb aquest resum els pares i mares tinguin una visió del que els nostres fills podran assolir al final de cada curs i sobretot al final del cicle. Per un altre banda, hem volgut recollir les propostes de les tutores per ajudar els nostres nens i nens durant cada etapa.
Esperem que us sigui d’utilitat!
Programa educatiu P3:
1º trimestre: període d’adaptació a l’escola. Es van treballar sobretot els hàbits i les rutines per marcar pautes (els moments de beure aigua, els moments per anar al lavabo, etc.).
2º i 3º trimestre: es segueix amb la educació dels hàbits, però s’enfoquen més en continguts de llenguatge i matemàtiques. Els punts a assolir a P3 són molt bàsics:
- la identificació dels noms dels nens de la classe
- aprendre a escriure el nom propi en majúscules
- reconèixer les vocals (es comença per les del propi nom)
- reconèixer el 1 i el 2 (per definir i fer agrupacions)
- comptar fins a deu
Esperem que us sigui d’utilitat!
Programa educatiu P3:
1º trimestre: període d’adaptació a l’escola. Es van treballar sobretot els hàbits i les rutines per marcar pautes (els moments de beure aigua, els moments per anar al lavabo, etc.).
2º i 3º trimestre: es segueix amb la educació dels hàbits, però s’enfoquen més en continguts de llenguatge i matemàtiques. Els punts a assolir a P3 són molt bàsics:
- la identificació dels noms dels nens de la classe
- aprendre a escriure el nom propi en majúscules
- reconèixer les vocals (es comença per les del propi nom)
- reconèixer el 1 i el 2 (per definir i fer agrupacions)
- comptar fins a deu
Per ajudar a que els nens es socialitzin més i s’adaptin als canvis, a partir del 2º trimestre cada mes i mig aproximadament els nens canviaran de taula i de companys.
Es fa una sortida per trimestre:
1º trimestre: teatre (centre cívic de SP i SP, titelles)
2º trimestre: Museu d’Art Modern
3º trimestre: granja-escola.
Projectes d’innovació educativa:
PROJECTE “ULISSES": el conill Ulisses estimula cada matí els nens i nenes amb imatges relacionades amb la temàtica de la setmana amb l’objectiu de familiaritzar els nens de manera visual amb conceptes i procediments. (exemple. La setmana que visiten el Museu d’Art Modern Ulisses porta fitxes d’escultures, pintures, etc.)
La Marieta: cada setmana un nen o nena és el/la protagonista de la setmana. El cap de setmana prepara amb els pares un àlbum de fotos de quan era més petit i una motxilla plena de joguines, llibres,... per ensenyar als nens i deixar a la classe. Durant aquesta setmana el protagonista serà el/la ajudant/a oficial de la senyoreta.
La setmana dels barrufets de P3:
3 hores de matemàtiques (de les quals 1 es desdobla)
4 hores de llenguatge (de les quals 2 desdoblades)
2 hores de gimnàstica
2 hores de música
3 hores de plàstica
1 ½ hores d’anglès (s’ha reforçat l'àrea d'anglès amb una nova professora, qui organitza jocs en anglès)
1 hora de religió
descoberta d’un mateix
estones de joc lliure
A partir d’aquest curs 2007-2008, s’ha incorporat el desdoblament dels grups (es separa la classe en dos durant les hores de gimnàstica) per poder treballar el llenguatge en grups més reduïts.
Suggeriments pels pares i mares P3:
S’ha recalcat molt el paper dels pares a casa, com a continuïtat de la tasca dels professors, en reforçar conceptes com números, lletres, comptar de manera 'natural' dins del joc o en costums diàries: recordar la llista de la compra, assenyalar els números a l'ascensor, senyalar-li les lletres del seu nom en un rètol, ajudar-los a repassar bé el seu nom, mirar que agafin bé el llapis (i sobretot els rotuladors), estimular que dibuixin partint de conceptes i formes molt senzilles perquè no es desanimin (cotxe, arbre, casa, etc.), ...
S’ha recalcat molt el paper dels pares a casa, com a continuïtat de la tasca dels professors, en reforçar conceptes com números, lletres, comptar de manera 'natural' dins del joc o en costums diàries: recordar la llista de la compra, assenyalar els números a l'ascensor, senyalar-li les lletres del seu nom en un rètol, ajudar-los a repassar bé el seu nom, mirar que agafin bé el llapis (i sobretot els rotuladors), estimular que dibuixin partint de conceptes i formes molt senzilles perquè no es desanimin (cotxe, arbre, casa, etc.), ...
Es va insistir molt en que compréssim llibres als nens com a millor 'juguet', havent assumit que tots ells en tenen en excés. Les tutores ens van animar a que als aniversaris els hi regaléssim, ja que als nens els hi agrada anar variantde llibres.
Per complementar aquestes propostes, us adjuntem un link amb 15 activitats senzilles que ens poden ajudar a facilitar l’aprenentatge dels nostres fills de 3-4 anys.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada